Budowa pojazdu egzaminacyjnego

Silnik SUZUKI SWIFT- płyny eksploatacyjne:

 

Poziom oleju - w celu sprawdzenia poziomu oleju wyciągamy miarkę, przecieramy szmatką, wkładamy ponownie do oporu, wyjmujemy i sprawdzamy poziom, ślad oleju powinien znajdować się pomiędzy minimum a maximum. Po sprawdzeniu poziomu wkładamy miarkę z powrotem do oporu. W trakcie sprawdzania poziomu oleju samochód powinien stać na równej powierzchni a silnik najlepiej jeśli jest zimny. Jeśli silnik jest gorący należy odczekać około 5-10 minut aby olej spłynął na dno miski olejowej. Egzaminator może zapytać "A co jeśli brakuje oleju" wtedy oczywiście dolewamy oleju i wskazujesz wlew oleju.

Poziom płynu hamulcowego - zbiornik znajduje się w tym miejscu, jest przezroczysty zawartość jest widoczna, wskazujesz gdzie na zbiorniku jest minimum a gdzie maximum i dodajesz poziom płynu hamulcowego powinien znajdować się między minimum a maximum. Oczywiście poziom płynu sprawdza się na równej powierzchni.

Poziom płynu chłodzącego - jest przezroczysty zawartość jest widoczna, wskazujesz gdzie na zbiorniku jest minimum a gdzie maximum i dodajesz poziom płynu chłodzącego powinien znajdować się między minimum a maximum. Oczywiście poziom płynu sprawdza się na równej powierzchni.

Poziom płynu do spryskiwaczy - to jedyny zbiornik który na egzaminie wolno otworzyć. Jest przezroczysty sprawdzasz wizualnie obecność płynu. Na zbiorniku nie ma podziałki minimum i maximum.

 

Sygnał dźwiękowy - nie podnosisz pokrywy silnika, otwierasz drzwi przyciskasz sygnał dźwiękowy.

 

 

Po sprawdzeniu płynów eksploatacyjnych pojazdu przechodzisz do sprawdzenia świateł:

 

Światła przednie

 

 

Światła tylne

 

Światła pozycyjne - włączasz światła pozycyjne, obchodzisz samochód i sprawdzasz działanie świateł. Światła pozycyjne to 4 żarówki, z przodu dwie małe w prawej i lewej lampie barwy białej, z tyłu 2 żarówki w prawej i lewej lampie barwy czerwonej.

 

Światła mijania - włączasz światła mijania, stajesz z przodu samochodu i sprawdzasz działanie świateł. Światła mijania to 2 duże żarówki w prawej i lewej lampie, barwy białej.

 

Światła drogowe - włączasz światła drogowe, stajesz z przodu samochodu i sprawdzasz działanie świateł. Światła drogowe to 2 duże żarówki w prawej i lewej lampie, barwy białej. Światła drogowe świecą intensywniej niż światła mijania.

 

Światło przeciwmgłowe - włączasz światło przeciwmgłowe, stajesz z tyłu pojazdu i sprawdzasz działanie światła. Światło przeciwmgłowe znajduje się po środku w zderzaku jest barwy czerwonej.

 

Światła awaryjne - włączasz światła awaryjne, obchodzisz samochód i sprawdzasz działanie świateł. Światła awaryjne znajdują się w przedniej części samochodu z boków na błotnikach oraz w przednich lampach, z tyłu pojazdu w obu lampach po prawej i lewej stronie są barwy pomarańczowej wszystkie świecą światłem pulsacyjnym.

Światła STOP - prosisz egzaminatora o pomoc (przepraszam czy może Pan potwierdzić działanie światła zewnętrznego ?STOP??) i następnie sam wciskasz pedał hamulca roboczego.

 

Światło cofania - wsiadasz do samochodu wciskasz sprzęgło i włączasz wsteczny bieg, następnie koniecznie puszczasz sprzęgło i przekręcasz dwukrotnie kluczyk rozruchu tak, aby w liczniku zaświeciły się lampki kontrolne i ostrzegawcze. Wychodzisz z samochodu stajesz z tyłu pojazdu i sprawdzasz działanie świateł. Światła cofania znajdują się z tyłu, obie lampy, są barwy białej.


Światła kierunkowskazów - wsiadasz do samochodu, nie wciskając sprzęgła dwukrotnie przekręcasz kluczyk rozruchu tak aby w liczniku zaświeciły się lampki kontrolne i ostrzegawcze włączasz lewy kierunkowskaz następnie wychodzisz z samochodu i sprawdzasz działanie świateł kierunkowskazu to 3 pulsujące światła barwy pomarańczowej w przedniej lampie z boku na błotniku oraz w tylnej lampie. Następnie włączasz prawy kierunkowskaz i sprawdzasz działanie świateł z prawej strony.