Krok po kroku

Właściwe ustawienie:

  • fotela (wysokość w pionie, siedzisko, oparcie, zagłówek- powinien być ustawiony blisko za głową na wysokości środka głowy),
  • lusterka (zarówno w prawym jak i lewym lusterku kierowca powinien widzieć bok pojazdu oraz przestrzeń za pojazdem, w lusterku na podszybiu kierowca powinien widzieć przestrzeń za pojazdem przez tylną szybę),
  • zapięcie pasów,
  • sprawdź czy drzwi pojazdu są zamknięte (kontrolka).

 

UWAGA!! Nie zapomnij o włączeniu świateł to obowiązek od 19 stycznia 2013!!

Upewnienie się o możliwości jazdy (wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu).

 

Płynne ruszenie:

  • upewnienie się o możliwości ruszenia,
  • opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego (ręcznego),
  • łagodne puszczenie sprzęgła,
  • delikatne zwiększenie obrotów silnika.

 

Jazda do przodu i tyłu po prostej i łuku:

  • ruszenie z pozycji początkowej pojazdu,
  • płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka),
  • nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk (nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i wyznaczających pole zatrzymania pojazdu),
  • nienajeżdżanie oraz niepotrącanie pachołków lub tyczek,
  • zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu.

 

Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu:

  • przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć ? osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu zwalniając go.