Krok po kroku
Właściwe ustawienie:
- fotela (wysokość w pionie, siedzisko, oparcie, zagłówek- powinien być ustawiony blisko za głową na wysokości środka głowy),
- lusterka (zarówno w prawym jak i lewym lusterku kierowca powinien widzieć bok pojazdu oraz przestrzeń za pojazdem, w lusterku na podszybiu kierowca powinien widzieć przestrzeń za pojazdem przez tylną szybę),
- zapięcie pasów,
- sprawdź czy drzwi pojazdu są zamknięte (kontrolka).
UWAGA!! Nie zapomnij o włączeniu świateł to obowiązek od 19 stycznia 2013!!
Upewnienie się o możliwości jazdy (wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu).
Płynne ruszenie:
- upewnienie się o możliwości ruszenia,
- opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego (ręcznego),
- łagodne puszczenie sprzęgła,
- delikatne zwiększenie obrotów silnika.
Jazda do przodu i tyłu po prostej i łuku:
- ruszenie z pozycji początkowej pojazdu,
- płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka),
- nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk (nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i wyznaczających pole zatrzymania pojazdu),
- nienajeżdżanie oraz niepotrącanie pachołków lub tyczek,
- zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu.
Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu:
- przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć ? osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu zwalniając go.